Vasútépítés VI. - Plasser & Theuer, a világ legnagyobbja

Szakcikkek - 2009-10-15 12:56:54 nyomtatás cikk nyomtatása



A Plasser & Theurer vállalatcsoport a világ legnagyobb vasútépítőgép-gyártója. 2006-ig 13.000 nagygépet szállított a világ több mint 103 országába. A Plasser & Theurer cég kizárólag vágányépítési és -fenntartási gépek, járművek és készülékek fejlesztésére és gyártására, valamint felsővezeték építésére és fenntartására specializálódott.

Az egy termékcsoportra való nagy mértékű koncentrálás a legfőbb oka annak a ténynek, hogy ezeken a területeken a legfontosabb új fejlesztések a Plasser & Theurer cégtől származnak.
A Plasser & Theurer az egyetlen cég a világon, amely a vágányépítés és -fenntartás, valamint a felsővezeték-építés és -fenntartás gépeinek, járműveinek és készülékeinek teljes programját nyújtja.

Magyar viszonylatok

A Plasser & Theurer képviseletét egy osztrák cégcsoport (Plasser & Theurer Export von Bahnbaumaschinen Gesellschaft m.b.H.) viszi immár 9 éve, melynek tagja a PTS (Professional Track Systems) Kft. A PTS 2002-ben alakult, előtte egy másik magyar cég, a Sándor F. Kft. segítette a munkát alképviseleti státuszban. A PTS Kft. működésének egyik alappillére, a Plasser képviselete, másik alappillére a vegyipari gépek, berendezések ügynöki ill. nagykereskedelme, ezen belül is nagyteljesítményű vegyipari kompresszorok és alkatrészeik, illetve centrifugál acélcsövek nagykereskedelme.

A Magyarországon működő vasútépítéssel vagy vasútépítés-gépesítéssel foglalkozó cégek legtöbbje rendelkezik valamilyen Plasser géppel, ám ezek nagy része több mint 20 éves, így megérett a cserére, hiszen a gyártásuk óta ezeknek a gépeknek a munkaprecizitása és gyorsasága ugrásszerűen megnőtt. Ezek között az öregebb gépek között vannak szabályzó (08, 09-es széria) és rostáló gépek. A szabályzó gépek nagy része Jászkiséren, a rostagépek a MÁV-Gépnél (Bp., Kőér utca) vannak. A MÁV KFV Kft. egy EM 100-as mérőkocsit üzemeltet.

A legmodernebb gépekkel a Mávépcel Kft rendelkezik, 1999-ben vásároltak egy Unimat Sprinter lokális vágányszabályzó gépet, 2002-ben egy SMD 80 új vágányátépítő és újvágány építő gépet, 2005-ben pedig egy RM80 ágyazatrostáló gépet. Magyarországon a gyorsátépítéshez szinte csak a Plasser technológiát használják (elvétve Platov) de jelenleg, mivel az SMD 80 mostanában Romániában dolgozik, nehéz még megfelelő, akár bérelt géphez is jutni. Néhány ausztriai cég gépparkja is gyakran jelen van országunkban, leányvállalatok útján (pl: H.F. Wiebe – Vasútépítők Kft.).

A régebbi típusok:

P&T 08-as széria (08 – 16 – SP) szabályzó



P&T 08-as széria (08 – 32 – duomatic) szabályzó



P&T 09-es széria (09 – 32 – CSM) szabályzó



P&T EM100 mérőkocsi



P&T Unimat

P&T SMD 80











Kérem, látogasson vissza az oldalunkra jövő héten is, akkor a sorozatunk befejező epizódját olvashatja oldalunkon.


Gyimesi

A Szakcikkek rovat további cikkei:

Útrehabilitáció hidegmaró alkalmazásával IV.
Építőgépeken alkalmazott újszerű vezérlési módok XI.
Útrehabilitáció hidegmaró alkalmazásával III.
Földmunkagépek minőségi vizsgálata I.
Építőgépeken alkalmazott újszerű vezérlési módok X.



A gépnet.hu legfrissebb hírei:

Az SSAB öt új termékcsaládot vezet be az egyedi ügyféligények kielégítésére
Strenx acél: magasság határok nélkül
Melior Laser: beszállítói pozíció új iparágakban
Laser Plus: acél, ami tökéletes simaságot garantál
Ruukki Laser Plus – tökéletes sima felület a lézervágás után



Legolvasottabb a gépneten:

BOSCH DLE 50 digitális lézeres távolságmérő TESZT!
Új anyagtípus: bórral ötvözött acél
Prémium termékek és szolgáltatások prémium vevőknek
Helyszíni cölöpözések II.- Helyszíni cölöpözési technológiák
„Az év gépe 2010” választás nyertesei