Útrehabilitáció hidegmaró alkalmazásával IV.

Szakcikkek - 2011-11-27 13:26:13 nyomtatás cikk nyomtatása



Egy hidegmaró felépítése II.

A PTS rendszer


A PTS rövidítés a „Paralel To Surface” kifejezést takarja. A rendszer feladata, hogy az aszfaltmaró mindig a talaj felszínével párhuzamosan haladjon. A 4 tartó munkahenger, ami szintén PTS rendszer részét képezi, gyorsan kiegyenlíti a bal és jobb oldali egyenetlenségeket. Ez egy fontos újítás, mivel a régebbi gépekben csak páronként voltak összekötve a munkahengerek (elsők és hátsók külön), ezért amikor a gépkezelő a fogásvételt állította be, először az első munkahengereket süllyesztette és utána a hátsókat. A fogásvétel nehézkes volt. A PTS rendszernek köszönhetően a marógép süllyesztés közben is párhuzamos a talajfelszínnel illetve az aszfaltfelszín egyenetlenségeit a gépkezelő beavatkozása nélkül követi.



Anyagfeladás

Feladószalag



A W210 az elöltöltős aszfaltmarók csoportjába tartozik. A feladószalag sebessége fokozatmentesen állítható, ezáltal a teherautók platójának feltöltése jóval egyszerűbb. A feladó szalag mindkét oldalra 60 fok-ban elforgatható. Többsávos útlezárás esetén a teherautóknak nem egymás mögé kell beállniuk, hanem egymás mellé állva várakoznak, így felgyorsul az áttállási idő. A bitumen igen agrsszívven viselkedik a különböző gumikkal szemben, ezért fontos a szalag bitumen iránti ellenálóképessége.
A feladószalag teljes hossza burkolattal van ellátva, hogy a szálló por és a nagyobb kövek a megfelelő helyre kerüljenek.

A feladószalag egy gombnyomás segítségével félbehajtható ez megkönnyíti a szállítást. A szalag csapos rögzítését az elektronika oldja, nincs szükség létrára a csapok eltávolításához.

VCS vákuumos vágó rendszer

A VCS rendszer iránti igény Hollandiából érkezett. Kettős feladata van. Egyrészt kollektív munkavédelmi berendezés, másrészt a környezetterhelést is csökkenti. A rendszer lényege, hogy a marás közben keletkező port és az aszfalt gázait elnyelje. Az aszfalt gőzei erősen mérgezőek, ami a kezelők és a marógép mellett álló munkások egészségkárosodását okozza.

A marási folyamatok nagy porral járnak, ami szintén egészségkárosító, illetve környezetszennyező. A lakott övezetekben ez felettébb sok kellemetlenséget okoz az ott lakóknak.
A rendszer lényege, hogy rögtön a marótér után a feladószalagról egy alacsony nyomású csőrendszer felszívja a por nagy részét, ezután pedig a szalag egy távolabbi részén víz segítségével lecsapatja azt. Mivel e rendszer nem tudja az összes port felszívni, ezért még távozik egy kevés por, de az már nem jelentős.

A VCS felépítése



Szentannai Gábor tanulmánya alapján
Konzulens: Dr. Balpataki Antal


A Szakcikkek rovat további cikkei:

Építőgépeken alkalmazott újszerű vezérlési módok XI.
Útrehabilitáció hidegmaró alkalmazásával III.
Földmunkagépek minőségi vizsgálata I.
Építőgépeken alkalmazott újszerű vezérlési módok X.
Útrehabilitáció hidegmaró alkalmazásával II.



A gépnet.hu legfrissebb hírei:

Az SSAB öt új termékcsaládot vezet be az egyedi ügyféligények kielégítésére
Strenx acél: magasság határok nélkül
Melior Laser: beszállítói pozíció új iparágakban
Laser Plus: acél, ami tökéletes simaságot garantál
Ruukki Laser Plus – tökéletes sima felület a lézervágás után



Legolvasottabb a gépneten:

BOSCH DLE 50 digitális lézeres távolságmérő TESZT!
Prémium termékek és szolgáltatások prémium vevőknek
Új anyagtípus: bórral ötvözött acél
„Az év gépe 2010” választás nyertesei
Geotermikus hőerőmű Iklódbördöcén