LET'S DOIT: Dinamikus fejlődés Magyarországon

Bemutató - 2006-10-12 13:38:23 nyomtatás cikk nyomtatása



A LET'S DOIT első magyarországi éve kiemelkedően sikeres volt, tájékoztatott Günther Pacher vezérigazgató a vállalat Budapesten rendezett sajtótájékoztatóján. A tulajdonos 3e-csoport vezetője kiemelte, hogy a tavaly bevezetett tíz üzlet folyamatos 30-50 százalék közötti forgalomnövekedése azt jelzi, hogy a barkácsolók és iparosok körében jó fogadtatásra talált az új koncepció. A sikeres rajt alapján október 12-én további hat üzlettel bővítik tevékenységüket. A 18 hazai LET'S DOIT szakkereskedésel az osztrák 3e Handels- und Dienstleistungs AG vállalatcsoporton belül Magyarország számít a legeredményesebb külpiacnak.

A LET'S DOIT értékesítési koncepció sikerét az is bizonyítja, hogy Ausztriában két évvel a bevezetés után 64 üzlet létesült e márkanév alatt. A LET'S DOIT koncepció hátterében Ausztria vezető szakkereskedői együttműködése, a 3e Handels- und Dienstleistungs AG található. A 3e-csoportban 306 vállalkozás fogott össze, közös beszerzést, egységes piaci koncepciót és versenyelőnyöket biztosítva a tagoknak. Az elmúlt évben a csoport forgalma 488 millió euró (mintegy 127 milliárd forint) volt. ''Kereken két évvel a sikeres ausztriai start után azt látjuk, hogy a stratégia bevált és a koncepció sikeres'' - hangsúlyozta Günther Pacher, a 3e-csoport vezérigazgatója szerdán, egy budapesti sajtóbeszélgetésen. A 3e-csoport Ausztrián és Magyarországon kívül Szerbiában, Szlovéniában, Horvátországban, Boszniában, Montenegróban, Szlovákiában és Csehországban is jelen van. A tagvállalatok beszerzési tevékenységének egyesítése mellett a 3e Ausztriában LET´S DOIT, TOOLPARK, BAD&CO és E-NORM néven kínál egységes szakkereskedői koncepciót a résztvevő kereskedelmi egységeknek.

A LET'S DOIT sikerének titka abban rejlik, hogy miközben a helyi vállalkozások vevőiket magas színvonalú szaktanácsadással segítik, az üzletlánc biztosítja a széleskörű szolgáltatásokat és szervizlehetőségeket. A LET'S DOIT üzletek választéka a szerszámoktól a műszaki cikkeken át a munkavédelmi eszközökig és kerti gépekig terjed. ''A vevő bízhat abban, hogy a LET'S DOIT boltokban azonnal és szakszerűen segítenek neki, és hogy olyan terméket visz haza, amilyenre szüksége van'' - mondta Pacher. Az eszközök használatát profi tanácsokkal segítik, ám ha a vásárló nem kívánja igénybe venni a szaktanácsadást, maga is rögtön megtalálja a kívánt árucikket.

A szaktanácsadás, a szerviz és más szolgáltatások mellett a magyar piacon az árképzés is a siker fontos feltétele. A vezérigazgató szerint a magyar LET'S DOIT boltok a 3e-csoport beszerzési lehetőségeiből adódóan optimális árakkal tudnak megjelenni a piacon.

A LET'S DOIT első magyarországi éve kiemelkedően sikeres volt: a folyamatos 30-50 százalék közötti forgalomnövekedés azt jelzi, hogy a barkácsolók és iparosok körében jó fogadtatásra találtak az új üzletek. ''A siker messze túlszárnyalta az elvárásainkat. Nem csak a forgalom, hanem a vevőszám is jelentősen növekedett az elmúlt időszakban'' - emelte ki Pacher. Ahhoz, hogy a LET'S DOIT a magyar barkácsáruházi piac erős márkája legyen, szigorúan be kell tartani néhány szabályt. Az egységes megjelenés alapkövetelmény, s ennek része az üzletek LET'S DOIT-koncepció szerinti átalakítása is. Az elmúlt hónapokat ezért az újranyitáshoz szükséges intenzív előkészítő munka jellemezte. A magyarországi LET'S DOIT boltok átlagos eladótér-alapterülete 400 négyzetméter.

A kezdeti tíz magyarországi LET'S DOIT üzlet sikere nyomán az idén további nyolc magyar partner döntött a koncepció átvételéről. Júniusban Balassagyarmaton nyitottak üzletet (Nógrádker Vasáruház), október 12-én pedig Tótkomlóson (LET'S DOIT Gyé-Mobil Kft.), Mátészalkán (LET'S DOIT Max-24 Kft), Nagyatádon (LET’S DOIT Orbán és Fia Kft.), Nagykanizsán (LET'S DOIT Szatócs Kereskedelmi Bt.), Sárváron (LET'S DOIT Tar Csavar-Csapágy Kft.) és Debrecenben (LET'S DOIT Trendix Kft.) nyílt további hat üzlet. Az év végén már Gyöngyösön is lesz LET'S DOIT üzlet.

A LET’S DOIT-koncepcióra történő átállás jelentős előnyöket biztosít a magyar kereskedőknek. Egyértelműen és profi módon megkülönböztethetőek lesznek a konkurenciától, emellett egységes fellépést és reklámstratégiát, a márka révén pedig nagyobb ismertséget és a 3e-csoport támogatását is biztosítja a hálózathoz való csatlakozás.

''A LET’S DOIT üzleti lehetőségeit még nem aknáztuk ki teljesen Magyarországon. Bizonyára van még néhány magyarországi 3e-tagvállalat, amely a közeljövőben LET’S DOIT-ra vált. Ugyanakkor a koncepciót olyan kereskedőknek is felajánljuk, akik ma még nem tagjai a 3e-csoportnak'' - mondta el Pacher. Terveik szerint 2009-re harminc üzletük lesz hazánkban.

A magyar piacon tapasztalt átütő siker alapján a 3e-csoport a koncepció további nemzetközi bővítése mellett döntött. Október közepén nyílik az első öt LET´S DOIT-bolt Szerbiában. A vezérigazgató szerint a szerb piaci potenciál is hatalmas. ''Középtávon még jelentős lehetőségek vannak további LET'S DOIT-boltok nyitására. Ezen kívül a koncepció Boszniában, Montenegróban, Horvátországban és Szlovákiában történő bevezetésére is konkrét terveink vannak.''

A Bemutató rovat további cikkei:

„Gazdag Gazda” Konferenciasorozat a sikeres online mezőgazdasági kereskedelemről, építőipari témákkal fűszerezve
Tovább szűkül az európai építőgép-piac
A 30. AGROmashEXPO Termékverseny eredményei
Lítium-ion technológiás készülékek a Bosch-tól!
Szakmai szeminárium a nagyszilárdságú szerkezeti acélokról



A gépnet.hu legfrissebb hírei:

Az SSAB öt új termékcsaládot vezet be az egyedi ügyféligények kielégítésére
Strenx acél: magasság határok nélkül
Melior Laser: beszállítói pozíció új iparágakban
Laser Plus: acél, ami tökéletes simaságot garantál
Ruukki Laser Plus – tökéletes sima felület a lézervágás után



Legolvasottabb a gépneten:

BOSCH DLE 50 digitális lézeres távolságmérő TESZT!
Prémium termékek és szolgáltatások prémium vevőknek
Új anyagtípus: bórral ötvözött acél
„Az év gépe 2010” választás nyertesei
Geotermikus hőerőmű Iklódbördöcén